Een goede leefstijl zorgt voor een sterker afweersysteem. Dat is voor ons allemaal en voor de komende decennia van groot belang in de strijd tegen COVID-19 en andere lichaamsongemakken. Juist ook vanuit preventief oogpunt.

nieuwsbrief 2020 - 28
website www.stichtingspal.nl
aanmelden
Verbeter – verhoog je weerstand voor een gezonde leefstijl
Goed en gezond eten – voldoende bewegen – rust en ontspanning …zijn de pijlers voor een gezonde leefstijl en een sterkere weerstand.
Gezond en goed eten:
Voor een goede weerstand is het belangrijk om te kiezen voor gezonde voeding, met voldoende vitamines en mineralen. Vooral vitamine C staat bekend om zijn positieve effect op je afweersysteem. Geen of minder fastfood – pizza enz.
Naast de basis voedingsstoffen koolhydraten – vetten en eiwitten zijn ook. vitaminen en mineralen onmisbaar voor een goede weerstand.
De belangrijkste basis voor een goede weerstand is gezonde en gevarieerde voeding.
Daarnaast kun je als aanvulling voedingssupplementen nemen. Hier zitten veel vitamines en mineralen in, speciaal voor je weerstand.
Beweeg voldoende
Beweging is belangrijk voor je weerstand. Pak de fiets, maak een wandeling, ga meer sporten
Wanneer je sport-beweegt, voert je lichaam afvalstoffen af en wordt je longconditie beter.
Als je buiten sport krijgt je lichaam meer kans krijgt om vitamine D aan te maken uit zonlicht. Deze vitamine helpt mee je weerstand te verhogen.
Neem voldoende rust en ontspanning
Ontspanning is net zo belangrijk voor je gezondheid al inspanning? Stress en vermoeidheid hebben een negatieve invloed op de werking van je afweersysteem. Wanneer je goed uitgerust bent, hebben ziekteverwekkers minder kans. Zorg dus voor een goede nachtrust en neem de tijd om te kunnen ontspannen.

En als ik dan hierover praat zeggen de meeste “dat doe ik ook” ik eet gezond, ik beweeg.
En toch zie je een niet volwaardig fit lichaam, volle buik, vermoeidheid, onrust, negatieve instelling,
Meet je wel eens waarden van je lichaam? Gewicht – vet% - spiermassa – temperatuur – zuurstof gehalte in je bloed – hartslag – bloeddruk?
Meten=Weten een kleine moeite om het te doen of te laten doen. En als er veranderingen optreden vraag advies en doe er wat aan.
Het wandelen in groepsverband gaat goed. Daar waar het kan 1,5 meter naast elkaar en anders 1.5 meter achter elkaar en aan de RECHTER kant van de weg, meegaan met alle anderen weggebruikers. VEILIG voor iedereen.
Het "koffie"drinken na afloop gaat goed ruime afstand van elkaar en tot nog toe buiten.
Aanmelden met kruisje achter je naam dat je meeloopt - en dat je gezond bent vlgs protocol verantwoord sporten
Aanmelden via WhatsApp .. 06-46226208 of email.. info@sportbalans.nl. 14 mei plan van aanpak OK


Wandel jeFit. zondag 5 en donderdag 9 juli . weekroute via..
Essendijk en Rhoonse grienden

Dinsdagavond Barendrecht zie
Agenda komende wandel gerelateerde activiteiten
Zondag 12 - en donderdag 16 juli is de planning om weer door Klein Profijt een wandeling te maken. In deze periode staat de Reuzenbalsemien in bloei.
zaterdag 3 oktober wandeltrainersdag in Amersfoort
Het geheim van vooruitkomen, is beginnen met lopen.

Verbeter je Leefstijl...wordt vitaler
Wandel en Beweeg jeFit.....lees meer
JudoExtra....lees meer


ALFA 247
Zet bewegen (wandelen) in je leefstijl programma
Verbeter je Leefstijl met wandelen
Belangrijke voorwaarden om Leefstijl veranderingen door te voeren zijn – bewuste keuzes maken , een doel hebben, actief bewegen, volwaardige voeding, rustmomenten nemen.
Actief bewegen bv wandelen in de buitenlucht is het momenteel helemaal. Fitter en vitaler worden, genieten van de natuur, sociale contacten maken of verstevigen het kan allemaal tijdens het wandelen .
Via stichtingSPAL is het mogelijk om meerdere malen per week aan een wandel gerelateerde activiteiten deel te nemen voor je fitheid, conditie, afslanken, sociale contacten.
Film over Albrandswaard met een stukje stichtingSPAL klik
Foto's van 2019 staan online klik
Mijn bewuste keuze voor Voeding en Bewegen... lees meer
Afslanken door een goede Balans tussen Voeding en Bewegen
''Het gaat er niet om waarnaar je kijkt, maar wat je ziet.''
De meerwaarde van een volwaardig ontbijt. lees meer
Plus leeftijden: Sporten - Bewegen - Eten en Afslanken,
Mijn dagelijkse voeding om Fit en Vitaal te zijn en blijven ...lees
Herbalife Nutrition is een voedingsbedrijf dat mensen wereldwijd ondersteunt bij een gezonde en actieve leefstijl. Onze producten zoals maaltijdshakes, sportvoeding, supplementen, repen en dranken, deze zijn niet in de winkel te koop maar uitsluitend verkrijgbaar via een Herbalife leefstijlcoach. Deze expert stelt een persoonlijk voedingsplan voor je op en helpt je jouw lichamelijke doelen te behalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan afslanken,fitter en vitaler worden, het ontwikkelen van meer spiermassa, een strakker lichaam of een betere conditie. De producten en de persoonlijke begeleiding die dit doel ondersteunen kan via mij. Een persoonlijke benadering staat hoog in het vaandel, aangezien we geloven dat op deze manier jouw beste resultaten geboekt kunnen worden!
Je moet eten om te leven, niet leven om te eten
10e JudoExtra toernooi...zie verslag


Voor meer JudoExtra.....lees
Voor meer foto's .. zie
45 seizoenen judo Aad en Karin lees
We kunnen niet van alle kinderen dezelfde sterren maken, maar we kunnen ze wel allemaal laten schitteren
Coachen begeleiden,helpen het voorgenomen doel te bereiken b.v. fitter en vitaler worden,
afslanken, d.m.v. sport - en bewegen, voedingsadviezen, persoonlijke begeleiding.
Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat Het Akkoord van Albrandswaard
Volg via deze site de komende ontwikkelingen en activiteiten
Het gaat niet om de winst, het is de beleving die de sport zo mooi maakt
''Droom groot, begin klein. Maar vooral: begin.''
"Geef nooit op. .Niemand weet wat er gaat gebeuren"
Privacyverklaring AVG van stichtingSPAL ingaande 25 mei 2018
algemene links
Bewuste mensen kiezen voor een bewuste leefstijl
website www.sportbalans.nl
  print